Persbericht | Feestelijke opening GoldenSports

Donderdag 7 maart was de openingsdag, georganiseerd door onze SportPlus-commissie, Rotterdam Sportsupport, Fysiotherapie Roerdomplaan, GoldenSports en trainer Cees Blok. Het was een groot succes! Er was een grote opkomst (20 deelnemers!!). Open Rotterdam heeft een mooie reportage gemaakt van de dag. Bekijk de video onderaan dit bericht. Op de Facebookpagina van Sperwers is het fotoverslag van de dag te bekijken.

Samen met Rotterdam Sportsupport, Fysiotherapie Roerdomplaan, GoldenSports en professioneel trainer Cees Blok zetten we ons in voor een grote groep ouderen in Carnisse, die meer willen bewegen. Belangrijk is het behoud van spierkracht, flexibiliteit, balans, maar ook het plezier van bewegen. Samen sporten is voor senioren van essentieel belang. Op het gebied van sport en bewegen is deze groep nog maar weinig ontwikkeld. En dat terwijl het percentage 65-plussers in 2030 ruim 20% is. Door samen te bewegen heb je meer plezier en ontmoet je ook nog eens buurtgenoten. Bewegen heeft een positief effect op de hersens en daardoor krijgen mensen ook meer zin om te ondernemen.

Succesvol concept

Samen buiten sporten onder begeleiding van een professionele trainer, voor iedereen toegankelijk en tegen een kleine vergoeding: dat is het concept van GoldenSports. Het is ontwikkeld naar aanleiding van gesprekken met de doelgroep, in focusgroepen en individueel. Het is inmiddels een succes gebleken. Op dit moment zijn er in Nederland 15 locaties die het GoldenSports-concept toepassen in trainingen. Altijd komen dezelfde onderdelen aan bod: rekken en strekken, spierkrachtoefeningen, balans- en coördinatie-oefeningen en Sport en spel. Diverse sporten worden beoefend: korfbal, voetbal, tennis, hockey.

Community

Deelnemers krijgen is een kunst, maar het behouden ook! Daarom draagt iedere groep van GoldenSports eigen verantwoordelijkheid voor het reilen en zeilen ervan. Cees (trainer) en Bertie (gastvrouw) zijn bij iedere training aanwezig en zorgen goed voor de deelnemers. Het sociale aspect is heel belangrijk! Daarom drinkt de groep ook altijd een kopje koffie of thee na de training. Gewoon om even bij te kletsen.

Bekijk de video voor een impressie van de dag

Als vereniging ook starten met GoldenSports-trainingen?

Stichting GoldenSports wilt op meer plekken in Rotterdam starten met het geven van trainingen. Geïnteresseerde verenigingen kunnen contact op kunnen nemen met Leonie Everts: info@goldensports.nl